neděle 23. listopadu 2014

To musíte vidět, i kdybyste nechtěli 1/2

Takže u tématu seriálů ještě zůstanu. Protože vůbec nemám před sebou seminárky, knihy, které musím do tří týdnů přečíst, rozvrhnutí bakalářky, na kterou bych se nejradši vykašlala, a deset tisíc „drobnějších“ úkolů na příští týden. Neeee, nene.
Oba seriály jsem viděla tento rok a oba na mě udělaly obrovský dojem, i přestože jsou žánrově absolutně rozdílné.

Edit: No a jelikož jsem se rozepsala trochu víc, než jsem chtěla, a taky noc docela dost pokročila a ty úkoly se fakt sami neudělají, tak druhý seriál bude v dalším článku někdy později. To je život.

My Mad Fat Diary
Jo, já vím, tlustá ošklivka, co nezapadá do kolektivu a stejně se do ní zamiluje krásný kluk, to tady bylo tak stotisíckrát. Ale věřte mi, že tenhle seriál vám dá mnohem víc. Má sice jen dvě série po 10 dílech (pokud si to dobře pamatuju, nechce se mi to hledat), což někdo považuje za hrůzu, ale já jsem za to ráda. Skončilo to hodně překvapivě, ale zároveň hodně dobře – myslím tedy, že další pokračování by seriálu jen uškodilo. Doufám, že tvůrce fanoušci nezvyklají, jako třeba Rowlingovou. :D Navíc se za ty dvě série toho stihne probrat opravdu hodně.

Nebudu tady probírat obsah, protože je to podle mě zbytečné, myslím, že bohatě bude stačit můj osobní výpis důvodů, proč byste se na toto zdánlivé popelkovské klišé měli podívat:

1) Naše „popelka“ Rae neprojde žádnou proměnou, nezhubne za ty dvě série, je pořád stejná. Hlavně během 2. série se však bude hodně podtrhovat její povaha. Právě ta ji dělá krásnou pro všechny, co ji znají.





2) Odehrává se to v devadesátých letech, takže čekejte nálož skvělé módy (band shirts, košile, conversky, minisukně, baťůžky a tak dále) ...






3) ... a skvělé HUDBY!!! Na Spotify je playlist s hudbou, která zazní v obou sezónách, doporučuju. Hlavně ten z první série je jeden z mých nejoblíbenějších playlistů vůbec. :) Tady jsou moji favoriti z první série:
Oasis – Champagne Supernova,
Pulp – Disco 2000,
Republica – Drop Dead Gorgeous,
The Stone Roses – Begging You,
Suede – Beautiful Ones.
A to je samozřejmě jen velmi úzký výběr.
Hlavně Oasis a Blur tam hrají celkově velkou roli, taky je to přece Británie druhé poloviny devadesátek, omg! Samotný Finn vypadá jako člen Oasis, Archie zas jako by Grahamovi Coxonovi z oka vypadl.



4) Vedle takových těch typických lásek a problémů kolem toho se ještě mnohem více probírá kamarádství, především v 2. sérii. Právě tehdy máte chuť Rae (se kterou jste v první sérii celou dobu soucítili a věděli jste, jak jí ve většině situacích je) často nakopat do zadku. O to drsnější a krásnější byl konec seriálu.
Ke kamarádství ještě musím přidat i vztah matky a dcery, který je i v tomto seriálu hodně důležitý.
Kromě samotných vztahů je tam docela slušně psychologicky rozebrán každý jedinec sám o sobě. I když to ze začátku vypadá, že jediná mimo je Rae, úplný opak je pravdou.

Všechno je to přitom dost reálné a jsou tam situace, které jste určitě nejednou zažili, postavy mají myšlenky, ve kterých se určitě najdete (např. „kéž bych byla tak dokonalá jako moje nejlepší kamarádka“, nebo „když jsme spolu, tak pořád jen myslím na to, že si lidi musí myslet: jak může tak krásný kluk chodit s TÍMHLE?“. Já se našla a pravidelně nacházím v obou příkladech.)





5) A třešnička na dortu v podobě moderního chrabrého rytíře, po kterém všechny tajně toužíme. Tedy zamračený, tajemný-jak-hrad-v-Karpatech drsňák v kožence nebo s košilí kolem pasu (ACH–JO!), s náušnicí v uchu a dokonalým hudebním vkusem – FINN

Dám si, díky.

- - - - - - - - - - - -

Další holčičí seriály, za které se nebudete muset stydět, přesně naopak (a za oba velice děkuji nejdokonalejší feministce a rádkyni v holčičích věcech S.):

  • Miranda (pokud se rádi nasmějete),
  • Girls (pokud chcete Sex ve městě s opravdovýma holkama, které mají problémy s penězi, prací, samozřejmě klukama a taky samy mezi sebou)

Žádné komentáře:

Okomentovat